Laurella chce wyskalować biznes i spogląda w kierunku inwestorów
Laurella, dynamicznie rosnąca marka modowa dla kobiet działająca w kanale e-commerce, zamierza kontynuować dynamiczny rozwój biznesu. Spółka rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Laurella, dzięki unikalnej i bliskiej komunikacji ze swoimi klientami, zbudowała dużą społeczność lojalnych fanów marki. W 2021 r. Spółka wypracowała 23 mln zł przychodów netto.
2022-06-21, 14:05

Laurella w swoich produktach stawia na atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Marka jest odpowiedzią na potrzebę posiadania modnej, wysokiej jakościowo odzieży i jednocześnie wyrazem buntu wobec drogich marek, które windują swoje ceny.

- Stawiamy na unikalność naszych produktów poprzez krótkie i limitowane serie kolekcji oraz projekty, które w większości tworzymy wewnętrznie w Laurelli, czasami wspierając się zewnętrznymi projektantami. Dzięki temu widzimy bardzo duże zaangażowanie społeczności kobiet, które utożsamiają się z marką Laurella. Nasze produkty charakteryzują się wysoką jakością przy cenach zbliżonych do popularnych, dostępnych w sieciach marek. Wysokie zainteresowanie klientów potwierdzają nasze wyniki finansowe. W ubiegłym roku wypracowaliśmy prawie 25 mln zł przychodów i mamy konkretne plany na dalszy rozwój biznesu ­– komentuje Marcin Vogel, prezes Zarządu Laurella Sp. z o.o.

Spółka około 95 proc. sprzedaży generuje w kanale online poprzez własny sklep e-commerce. Od kilku lat sklep internetowy laurella.pl przekracza poziom 50 mln wizyt rocznie, z kolei średnia wartość zamówienia w 2021 r. wynosiła prawie 270 zł.

- Na przestrzeni ostatnich dwóch lat kluczowe wskaźniki efektywności naszego biznesu mocno się poprawiły. W związku z pandemią zauważyliśmy mocny trend przejścia klientów do sfery online, co naturalnie dodało wiatru w żagle naszemu sklepowi e-commerce. Cieszymy się, bo jest to trwałe zjawisko, klientki poznały naszą markę, produkty oraz wygodę w dokonywaniu zakupów w sieci. Wysoką sprawność logistyczną zapewnia nam własna spółka realizująca obsługę zamówień, dysponująca własnym centrum logistycznym i magazynem o powierzchni 800 mkw. – dodaje Marcin Vogel.

Laurella posiada również 2 sklepy stacjonarne w Poznaniu i Warszawie, które pełnią rolę showroomów. Marka w planach ma również kolejne otwarcia w Krakowie oraz Wrocławiu. Ze względu na nieograniczoną możliwość skalowania sprzedaży za pośrednictwem internetu, Spółka koncentruje się przede wszystkim na rozwoju działalności e-commerce. Laurella rozpoczęła współpracę z doradcą corporate finance Capital One Advisers i rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Potencjalny kapitał oraz dodatkowy know-how umożliwi marce dalszy dynamiczny rozwój w tym m.in. rozwój szerszej gamy produktów, dotarcie do nowych kanałów dystrybucji, czy zaspokojenie potrzeb związanych z realizacją wielokanałowej strategii marketingowej  oraz z wymaganym przy dynamicznym wzroście skali kapitałem obrotowym.

Ostatnie lata były dla Laurelli niezwykle rozwojowe, zarówno pod kątem wzrostu zamówień, jak i wypracowanych wyników finansowych. Rozwój segmentu e-commerce oraz stale rosnąca społeczność skupiona wokół marki, stwarzają realną perspektywę dalszego skalowania biznesu, a ewentualne pojawienie się inwestora może tylko przyspieszyć ten proces.

KONTAKT / AUTOR
Izabela Świątkowska
Inner Value
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.